Tři slova
Skutečnými pachateli, kteří si zaslouží trest, jsou lidé, kteří zpochybňují právo na život těch, kdo se vymykají ‚normálu’.
MINISÉRIE VE VÝVOJI
Dva mladé lidi z radikálně odlišných sociálních kruhů spojí nešťastná událost jednoho pátečního večera. Mladá trans žena Emma se snaží dosáhnout spravedlnosti po smrti svého otce, který ji bránil před homofobním útokem. Když však přichází na to, že za hlavního pachatele je označen romský mladík, který jednal v nevědomosti, rozhodne se spolu s ním vydat na cestu restorativní justice, aby se společně postavili zastaralému systému, kterým jsou oba tito jedinci utlačováni.
Lubomír Lehovec byl muž ze staré školy, přesto se své nebinární vnučky v osudný večer zastal. Tragicky při tom přišel o život.
POPIS PROJEKTUAlžběta Janáčková
Příběh je inspirován reálnými událostmi, které se odehrály v Praze v létě 2021. Oproti reálnému příběhu jsou pozměněny rodinné vztahy na straně Emmy a pozměněné charakterové rysy a jména na obou stranách. Srdce příběhu však zůstává stejné a mluví o síle jedinců, kteří se dokážou vzepřít vadnému systému a obrátit osud na svou stranu, i když vše nejprve nasvědčuje tomu, že to hladce rozhodně nepůjde.
V prvním dílu se budeme věnovat převážně Emmě a jejímu coming outu, problémům, kterým čelí ve společnosti a kdo je vlastně nonbinární osoba. První díl zakončíme tragickou událostí a smrtí otce Emmy.
Druhý díl se bude zaobírat příběhem Patrika., jednání s policií, právním systémem a dopisem, jež odešle Patrik. rodině Emmy.
Poslední díl zakončíme společným bojem Emmy, pozůstalé rodiny a Patrika proti systému, kdy se příbuzní oběti a pachatel spojí, aby bylo dosaženo opravdové spravedlnosti.
Maxine Vajt před pražským studentským klubem, kde se před tragickou událostí setkala s dědečkem.
REŽIJNÍ EXPLIKACEViktor Tauš
Vzhledem k formátu minisérie budeme jednotlivé epizody identifi-kované v treatmentu koncentrovat do třech velkých dialogických scén – jednota času i místa. Tyto scény /epizody budou pointovány situační scénou, která danou epizodu pointuje.
1. Coming Out – dialog Emy s otcem. // Souboj vrcholící smrtí otce.
2. Patrik se přichází omluvit rodině. // Odsouzení Patrika.
3. Restorativní soudní proces. // Opakované odsouzení tentokráte všech “jiných”.
Tato struktura bude ve scénáři vyžadovat adaptaci výrazových prostředků treatmentu. Odměnou však bude silnější dramatický dopad a také úspora finančních prostředků, které bude možné investovat do výrazné vizuality podstatně menšího množství světů filmu.
Ve smyslu dramatického konstruktu vnímám jako inspirační dílo rumunský film Pozitia copilului (Pozice dítěte) nebo americký film Steve Jobs.
Maxine Vajt, její maminka Tereza a strýc Martin na místě, kde došlo k tragickému střetu.
Děkujeme za podporu